Här regerar Jag!

Här regerar Jag!

tisdag, oktober 31, 2006

Hembränt sprit bland ungdomarna!


Här i min lilla stad finns det hur mycket hembränt sprit som helst verkar det som - och det bland unga tonåringar!! Mycket hemskt är det!
Nu i helgen höll en 12-årig flicka på att dö p g a att hon fått i sig av denna spriten på en fest som ungdomarna hade i en kvartersgård. Hon hittades av sina kompisar - liggandes medvetslös i en snödriva - hennes kroppstemperatur var bara 34 grader! Jag läste i dagens tidning att läkaren som tog hand om henne, sa att det var mycket nära att hon hade dött - och det hade hon förmodligen också gjort, om inte hennes kompisar hittat henne!
Nu skall det visst bli ett ordentligt sökande här i stan efter dom som förser ungdomarna med sprit - DET TYCKER JAG ÄR BRA OCH INTE EN DAG FÖR TIDIGT!
Alltså en 12-åring som dricker sprit - det tycker jag är hemskt - det är ju ett barn som absolut inte skall ha nåt behov efter att dricka ... och tänk vad föräldrar VET LITE om sina barn ...
Det är nog också viktigt att vi som föräldrar är mera noga och kollar våra barn - vad dom egentligen sysslar med - ha kontakt med andra föräldrar kanske. Det är ju klart att det inte är kul att vara spion eller polis på sitt barn - men det är tydligt att det många gånger faktiskt behövs! Tyvärr - måste jag säga - man skall ju kunna lita på ungarna tycker jag ... men så här är det ju i dagens samhälle - dom måste pröva saker för att vara inne och för att bli accepterade av kompisarna! Inte klokt - kompisar som tvingar en annan till att göra nåt som den personen egentligen inte vill - är ju ingen kompis. Men det är nog inte lätt att vara stark! Och kunna stå emot ... men en sån kompis som tvingar en, är inte värd att vara min kompis - en sån kan jag vara utan! Men det är inte lätt när man är så ung att sätta gränsen ... det är ju så viktigt nu för tiden att vara TUFF och INNE!
Denna 12-åriga flicka hade sagt så här: ALLA ANDRA DRACK JU!
Visst är det väl hemskt att bara för att alla andra gör nåt - ja då måste även JAG göra samma ... vart är samhället på väg?
Som tur var räddades denna tjejen - jag hoppas bara att hon inte får några framtida men av denna spriten hon fick i sig!
Men det är någon annan som drabbas idag eller imorgon ... tyvärr!

Inga kommentarer: