Här regerar Jag!

Här regerar Jag!

tisdag, november 21, 2006

Beslutsångest!!


Har ni varit med om detta fenomen nån gång? Man kan inte bestämma sig! Jag minns den här sketchen med - var det - Hasse och Tage? Då det var så svårt att bestämma sig för vilken tidning han skulle ha.
Jag minns själv en gång när jag var i Stockholm i min gröna ungdom ... kollade på en klänning, provade en i rött - skitsnygg - men då upptäckte jag ju att det fanns en i kornblå färg också!!! Ve och fasa - vilken skulle jag välja - bägge två var ju sååå snygga!!! Funderade och försökte välja bort den ena - stört omöjligt var det! DET SLUTADE MED ATT JAG KÖPTE BÄGGE TVÅ!! Jag var nöjd att äga bägge tjusiga klänningarna - men inte har jag använt dom många gånger!! Men snygga var dom och prydde verkligen sin plats i garderoben *ASG*. För att till slut hamna på en klädesinsamling! Undrar var dom är nu ...
Nåja, det här med beslutsånger - det drabbas vi väl alla nån gång av skulle jag tro, på ett eller annat sätt! För det mesta löser det sig ju - man måste ju kunna bestämma sig och ta ett beslut - men som sagt - ibland kan det vara svårt! Ibland så är det väldigt små beslut man måste ta och ibland lite större och viktigare! Men ett beslut måste ändå tas - åt nåt håll! Som nu när jag måste besluta mig för om jag skall sluta blogga för kvällen och gå och vara trevlig med gubben min och kolla på tv tillsammans med honom! Hmmm - detta tål att tänkas på! *funderar och rynkar pannan* Nu har jag bestämt mig ... jag skall sluta blogga och umgås med min käre man!
Därför bloggare ... see ya! Ha så trevligt och besluta RÄTT och bra - utan att ha beslutsångest
...

Inga kommentarer: