Här regerar Jag!

Här regerar Jag!

tisdag, november 21, 2006

Dessa koder att minnas!


Nu för tiden är det ju en massa koder man måste hålla i huvudet och det är inte alltid så lätt! Det är koder till bankomatkortet, till bankfacken, till Ica och Konsum, till Hennes & Mauritz, till Kapp-Ahl, till Åhléns, till tankkortet. Det är alltså sifferkoder eller ibland också med bokstäver!
Sen så har ni alla dessa lösenord till diverse Internetsidor, till bloggar man har, till fotoalbum som man lagt ut på internet ... o s v i en aldrig avtagande strid ström ...
Och jag då som har flera bloggar och på olika ställen, då skall man komma ihåg vad dom heter också och lösenorden dit. Och olika mailadresser som jag har på olika ställen, det är hotmail, passagen, outlookadressen ... jobbet ...
Sen är det passerkort till jobbet ... sen skall man minnas mobilnummer också mitt i allt annat "komma-ihåg-lösenord-sifferkodselände" ...
Ja herrejästanes - vilket kodsamhälle vi lever i och överallt skall det vara lösenord på ... man får ha en speciell anteckningsbok med allt detta uppskrivet - för det är stört omöjligt att minnas allt ... ÄVEN OM MAN DÅ SOM JAG - HAR ETT VÄLDIGT BRA MINNE
!!!

Inga kommentarer: