Här regerar Jag!

Här regerar Jag!

tisdag, november 21, 2006

Mamma jobbar inte här!


Jag har många gånger undrat varför inte människor (läs MÄN) KAN plocka undan sin pappersmugg efter ett möte - dom har alltså SJÄLVA druckit kaffe i muggen och dom går förbi en papperskorg också på vägen ut från konferensrummet! Vi har ingen på vårat företag som kallas för MAMMA! Vi har ingen där som går efter varje man (för det är i regel en MAN som lämnar muggen kvar på bordet eller papptallriken efter att ha ätit tårta!!) och städar bort det dom lämnar efter sig! SJÄLV ÄR JU OCKSÅ BÄSTA DRÄNG heter det ju och jag undrar bara lite försiktigt ELLER KANSKE INTE - UTAN RIKTIGT HÖGT OCH LJUDLIGT - VARFÖR I HERRANS NAMN KAN MAN INTE PLOCKA UNDAN EFTER SIG SJÄLV!!!!!!! Det är väl vuxna människor vi har att göra med, eller är en del för FINA så dom inte kan "städa bort sin mugg". Jag tycker det är höjden av slöhet och nonchalans att inte göra det faktiskt! För som sagt - MAMMA finns inte på vårat företag!
Jag tycker inte att man behöver lämna detta till nästa gång som nån skall ha ett möte där, likadant är det med kaffetermosar. Det går alltid bra att brygga kaffe och ta med till mötet, men tror ni att nån tar tillbaka kannan och sköljer ur den i pentryt! Väldigt sällan om ens nån gång ... händer detta!
Jag brukar ibland försöka att UPPFOSTRA MINA KARLAR på jobbet - men det är ju inte bara dom som lämnar - utan det är ju även besökare ...
Likadant är det med porslinsmuggar - dom ställs alltid ner i diskhon - för att NÅN skall diska muggen! Och vem tror ni att denna NÅN är - jo JAG!!!! För det har jag lärt mig - är det NÅN som skall göra det - så nog är det en kvinna!
Detta är nu skrivet med lite ironi, som ni nog förstår - men även en hel del sanning i faktiskt också ...

Inga kommentarer: