Här regerar Jag!

Här regerar Jag!

onsdag, november 01, 2006

Minnesanteckningar för att minnas det man inte skall glömma bort!


Varför kan man inte ha allt i huvudet? Jag menar - varför måste man hela tiden skriva upp allt för att minnas - man har lappar överallt, i handväskan, i börsen, på kylskåpet och datorn, i fickan, på köksbänken, på rumsbordet, man skriver in minnesanteckningar i mobilen, man har minnesanteckningar i outlooken.
JÄDRANS - DET ÄR MINNESANTECKNINGAR PRECIS ÖVERALLT - MEN DET VÄRSTA ÄR JU ATT MAN INTE MINNS VAR MAN HAR JUST DEN MINNESANTECKNINGEN MAN SKULLE MINNAS ...
det där blev himla rörigt nu!
Jag skriver upp vad jag skall handla - men glömmer lappen hemma eller lämnar den i bilen - tänker när jag upptäcker det på affären att lappen ligger kvar i bilen eller är hemma - äsch jag kommer väl ihåg vad jag skulle handla! Nä inte f-n gör jag det - när jag väl kommer hem - upptäcker jag ju att jag har handlat precis allt som jag inte hade skrivit upp och det som jag verkligen skulle ha köpt - det har jag ju förstås INTE köpt!
Sån är jag ...
Ibland kommer man ihåg nåt hemma (på kvällen eller natten) som man glömt att göra på jobbet ... det är ändå konstigt ... det finns där någonstans i "huvuddatorn" - man har på nåt underligt sätt memorerat, men glömt bort det precis direkt - men det ploppar upp på dom mest underliga ställena eller tiderna!
Men det är bra att träna att MINNAS - att inte bara skriva upp allt - utan verkligen träna minnet sitt ... VIKTIGT VIKTIGT - man vill ju försöka använda alla hjärncellerna man har förstås ... MEN DET ÄR JU SÅ MYCKET MAN MÅSTE KOMMA IHÅG! OCH FRAMFÖRALLT OM MAN ÄR QVINNA *ASG* ..........................

Inga kommentarer: