Här regerar Jag!

Här regerar Jag!

måndag, november 13, 2006

Spindlar - usch och fy!


Jag kan bara inte ta kål på en spindel! Varför - jo för att jag är ibland lite vidskeplig - och det är jag just med "spindeldöden". För man har ju hört att om man dödar spindeln - då blir det ju regn ... och det är ju synd att chansa - om det är vackert väder på sommaren och man dödar en spindel och det blir regn - ja då är det väl MITT FEL att det blir regn, eller ...?
Jag är sån djurvän - så jag försöker - antingen låta spindeln vara inne hos mig eller så försöker jag ta den lite försiktigt på ett papper och bära ut den - samtidigt som jag ryser i hela kroppen av obehag ... och är livrädd att den skall börja krypa på mig -- fy farao - jag fryser och ryser bara av att skriva detta ... usch! Dom är ju så jädrans snabba också dom här spindlarna - dom har ju så många ben dom rackarna ...

Inga kommentarer: