Här regerar Jag!

Här regerar Jag!

måndag, augusti 20, 2007

Prat i kvällningen


God kväll på er ... om ni tittar in hos mig. Ja vad har dagen erbjudit då? Jobb förstås - massor av jobb. Det syns nu att semestrarna är slut - folk börjar att återvända, vilket naturligtvis är kul. Träffa alla gamla kompisar som man jobbat med under många men inte långa år *ler*.

Efter jobbet for jag direkt och handlade, snabbt hem och sen och hämta upp min man från hans jobb. Hem och iväg till min morbror som håller på att tömma sitt hus, jag skulle hämta en bokhylla som jag fått av honom. Min son skulle komma och göra hem den med firmans lastbil. Min morbror och vi bor på samma område - så det var snabbt gjort. Min kusin var där och rensade - han har fått en lägenhet - orkar inte ha kvar huset - han är änkeman sedan sju år tillbaka.

Min son beställde igår möbler från Ikea ... hemleverans v 36. Det var ett barbord och fyra barstolar och en tv-bänk. Idag har han varit och beställt en tvåsitsig svart skinnsoffa på EM. I våras köpte han den tresitsiga ... ångrade att han inte köpte tvåan direkt. Men han hade en annan skinnsoffa ... också tvåsitsig ... som han använt ... men det är ju snyggare när man har enhetligt och i stil allt. Tv-bänken han beställde är också svart, liksom hans tv.

Annars blir det väl inte så mycket mera att göra ikväll skulle jag tro, bara slappa och må skönt - kolla på tv och förstås blogga lite - både här och där *ler*.

Nu önskar jag alla en trevlig kväll - vi hörs säkert i morgon ...

Inga kommentarer: