Här regerar Jag!

Här regerar Jag!

lördag, oktober 21, 2006

Tvätt och åter tvätt!


Man kan ju fråga sig varför man har så jädrans mycket tvätt jämt och ändå är vi bara två i familjen nu - när sonen har sitt eget boende! Tvätt, tvätt - jämt och helgen är alltid bokad in för att tvätta och stryka ... kan man inte göra nåt roligare - frågar jag mig ...
Vem är det egentligen som har bestämt att det är kvinnan i regel som skall tvätta och stryka ... undrar bara. Det är klart - man kan ju dela på sysslorna hemma, men gud - ATT JAG INTE HAR TÄNKT PÅ DET FÖRRUT - då hade ju gubben min, haft sin chans att lära sig tvätta och stryka *ASG* - men i och för sig - det är ju inte för sent ännu heller ... jag tror att jag omedelbums sätter igång och instruerar honom om detta ... är ju faktiskt inte svårt alls! Alltid kul att lära sig nåt nytt, eller hur? *ASG*

Inga kommentarer: