Här regerar Jag!

Här regerar Jag!

fredag, november 17, 2006

Hur viktigt är sovmorgon för dig?


Eftersom jag själv är en sån där jättepigg morronmänniska - hurtig som bara f-n på morronen!! så har jag inget behov av att få sovmorron! För mig är det SKÖNT att stiga upp tidigt och börja mitt jobb eller vad än det är jag skall göra ... jag njuter av att vara uppe på morronen ... ta en promenad innan samhället har vaknat, göra en bulldeg, steka kött eller göra klart nåt annat i matväg ... börja städa, starta tvättmaskinen eller stryka, eller blogga, - sitta mellan varven med en kopp gott svart rykande kaffe och bara njuta ... läsa min alltid-närvarande-bok, tända mina obligatoriska ljus på bordet --- jag säger bara en sak - det är skönt med morrontidiga vanor! Tycker jag alltså ...
Men jag kan förstå att familjer med små barn - som dessutom jobbar - kanske behöver få sovmorron nån gång! Ungdomar som går i skolan och vänder på dygnet - dom gillar ju att sova länge när dom är lediga!
Men för mig skulle det vara konstigt att ligga och dra mig till 11-snåret eller ännu längre ... skulle aldrig klara av det! Ja då är jag sjuk i så fall ... och inte orkar upp.
Men som tur är - så är vi människor olika och vi kompletterar varandra -- gubben min är också morronpigg - men lite kvällstrött - jag däremot är också kvällspigg ...
Längtar Du till sovmorronen och är det viktigt för Dig med en sån morron?

Inga kommentarer: