Här regerar Jag!

Här regerar Jag!

onsdag, november 15, 2006

Konsten att prata i telefonen!


Denna oerhörda konst - den har vi kvinnor verkligen lärt oss. Från grunden så att säga - vi kan prata - HUR LÄNGE SOM HELST OCH OM VAD SOM HELST ELLER OM INGENTING I TELEFONEN!!!!!!!!!!
Alla kvinnor måste bara hålla med mig och förstås även männen *ASG*.
I eftermiddags har jag pratat med min syster i ungefär en timme - om vad då - ditt och datt förstås - och inget speciellt också ...
Jag pratade med en annan av mina systrar en gång i tre timmar!! Har ni hört TRE TIMMAR - hon ringde precis strax innan min man skulle ut och jobba - klockan var strax före 15 - sonen min var i 5 årsåldern - min man for och jobbade som sagt och vi systrar surrade på och babblade - som bara kvinnor kan och systrar i synnerlighet! Min son han lekte på med sina leksaker - men så helt plötsligt ... så ropade han från toan ... KLAR! ... då kikade jag dit - toadörren stod öppen och jag befann mig i hallen - detta var innan jag hade en bärbar telefon! Han satt på pottan och hade gjort "det han skulle göra" - så jag sa till syrran att vi måste sluta, så att jag fick hjälpa min lille grabb!
VET NI VAD KLOCKAN VAR - JO DEN VAR 18!!! VI HADE SURRAT I TRE TIMMAR!!!!!!!!!
- när jag berättade dagen efter detta för min man - om hur länge vi pratat - så frågade han - men vad pratade ni om SÅ LÄNGE? Inget speciellt svarade jag då!! Men herregud - sa han - man kan väl inte prata i tre timmar om inget speciellt ... nånting måste ni ju ha pratat om ... så länge ...
Jo mina herrar, vi kvinnor kan - och vi kan länge och mycket *ASG* ... vad det förtäljer inte historien ...

Inga kommentarer: