Här regerar Jag!

Här regerar Jag!

torsdag, december 28, 2006

Att sopsortera!


Det är ju populärt och även nödvändigt med sopsortering! Vi har börjat alldeles för sent med att göra detta i hushållen ... fast ... bättre sent än aldrig som det heter!
Och vi behöver bli ännu DUKTIGARE PÅ SOPSORTERINGEN!
Viktigt för våran natur och återvinningen av material - att vi är noga med att sopsortera. Själv är jag supernoga med att sortera! Och sen när man då varit så duktig hemma med detta och kommer med alla ens kartonger - där plast är för sig och papper och aluminium för sig, till återvinningsstationerna och vad skådar ens ögon då ... jo att folk bara kastat huller om buller i containrarna! Detta kan faktiskt reta gallfeber på mig ... man tappar sugen själv nästan. Det känns så meningslöst att vara "duktig" själv och så förstör andra!!
Varför skall det vara så himla svårt för en del att faktiskt ta detta - som ändå är viktigt - för oss själv också - på allvar?
Det är ju inte svårt heller - lite sunt förnuft - och sorteringen går som en dans. Behöver ju inte heller ta speciellt mycket tid i anspråk!
Nä hörrni - alla i samhället - glöm inte att sopsorteringen är viktig och även nödvändig för oss alla på denna planet! Det är bra om material kan återanvändas, blir ju billigare också i längden!
Och varför skall man kasta ut en massa skräp i naturen, genom bilrutor och bara tippa ut skrot från släpet rätt ut i skogen, när man lika så har skrotet på släpet - varför inte köra iväg detta till sopstationen på en gång! Ibland funderar jag hur vi människor resonerar! Och tänker och handlar ... inte alltid så förnuftigt, eller hur?!

Inga kommentarer: