Här regerar Jag!

Här regerar Jag!

tisdag, januari 16, 2007

Vill till värmen, solen, havet och paraplydrinkarna!


Jag är så evinnerligt trött och less på denna vinter, bara gråväder och slask - vi brukar ju ändå ha vinter den här tiden i min landsända! Det brukar vara lagomt kallt och snö ... men denna vinter går till historien som den minst "vintriga" som har varit!
Och därför så längtar jag massor efter SOL, VÄRME, SANDSTRAND, TROPISK VÄRME, BAD, PALMER, PARAPLYDRINKAR, SEMESTER, TURKOSFÄRGAT HAV.
Nån mer som längtar efter allt detta? Jag antar att jag inte är ensam om min längtan ...
Tänk att få känna varma, ljumma vindar mot kinden ... kunna sitta ute på natten och det är varmt, bada i varmt och härligt turkosfärgat hav. Ligga under en palm, där solens strålar syns mellan palmbladen som vajar i den varma och tropiska luften! Så skönt, så underbart, så härligt ...
Tur det finns Sista-Minuten-Resor till Solen ... och Värmen!
Skall vi chartra ett plan - bara för oss bloggare - vi tar med oss var sin Lap - då klarar vi oss nog även utomlands ... eller så skiter vi i bloggen och ägnar oss åt solen i två veckor! Vad säger ni ... det vore väl inte dumt, eller hur!
Tur det finns drömmar att hänge sig åt ... när semestern inte räcker till ... eller kanske det inte finns nån reskassa som är "redo" att användas!
So dream on ... dream on ... värmen finns därborta, solen och paraplydrinkarna med! Och alltid är det någon som får ta del av allt detta härliga, varma, goa, trevliga ... njut ni som skall resa utomlands snart! Njut åt mig med ...

Inga kommentarer: