Här regerar Jag!

Här regerar Jag!

tisdag, januari 16, 2007

Förrådsröjning - nödvändigt!


Måste börja rensa i förråden - det är ÖVERFULLT! Tänk så mycket onödigt man sparar under åren ... gamla skor (som ingen människa skall använda nåt mera - för gamla skor som fått ligga några år - dom går ju inte att använda - har ju blivit så osköna så det är inte klokt!). Gamla kläder, både urvuxna och omoderna ... man ändrar ju stil under årens lopp - både vad gäller tycke och smak på kläderna - men även på kroppen *ler*. Det man kunde ha för 10 år sen, kanske inte går att använda idag ... p g a "någonting". Och en massa gamla prylar, tidningar, böcker, väskor, porslin, kuddar ... barnvagnar, leksaker, ja herregud vad man sparar och sparar ...
Varför kan man ju fråga sig? Vet ej ... för det man sätter upp på vinden ... det skall aldrig mera användas, var så säker! Om jag bara går till mig själv, så har jag absolut ingen aning om vad vi har på vinden ... och det är visst knöktjockt däruppe säger gubben! Själv är jag ju så höjdrädd, så jag törs ju inte gå upp för stegen dit ... annars så hade jag nog rensat bort detta "skrot" för länge sedan!
Nä, hem med en container och droga sig, så man törs bestiga stegen och vinden! Kasta bort skrotet direkt ...
Har ni sådana här problem ni också ... att det skall vara så svårt direkt att kasta bort sakerna, att inte överhuvudtaget spara dom - utan bort med dom direkt.
Det är klart att vissa saker måste ju få vara kvar, men mycket -mycket kan nog kastas bort.
Ibland så funderar man varför man sparat vissa saker ... man tycker inte ens om dom nåt mera, man tycker inte dom är snygga eller så och tänker: hur in i fridens namn har jag kunnat köpa detta och tycka att det är snyggt! Det har jag funderat på många gånger, t ex när det gäller gardiner.
Men till sommaren, då jädrans - då skall det rensas hos mig!

Inga kommentarer: