Här regerar Jag!

Här regerar Jag!

fredag, maj 11, 2007

Vilket helvete många människor har!


Många klagar på att det är såå jobbigt att stiga upp på morgonen när man skall gå och jobba, men betänk kära läsare ... att det är väl tur i detta samhälle att ha ett jobb att gå till. Inte alla förunnat faktiskt! Och dom flesta vill nog ha ett att gå till också.
Och tänk på en annan sak, tänk på alla stackare som har något sorts drogproblem, vaknar upp till verkligheten och känner att dom måste få i sig sitt gift! Det enda giftet jag tar på morgonen är kaffe.
Vilket helvete rent ut sagt, att vakna och känna detta behov i kroppen, detta "måste" till varje pris - ha tag på NU. Jag tror inte det går att föreställa sig och jag vill inte heller göra det! Jag är nöjd med att kliva upp tidigt på morgonen - även om det är tidigt!!!
Tänk vilket helvete många har, mitt enda helvete (om man nu kan kalla det så ens en gång) - det är ju att jag måste stiga upp tidigt varje morgon! Men för mig känns det ju inte som ett helvete - utan som ett himmelrike! Att få stiga upp - frisk, ha ett jobb att gå till, en tryggad inkomst genom jobbet, en familj som jag älskar, ett hem där jag trivs och harmoni råder och inga behov av att få tag på drogerna som kroppen skriker efter!!
Jag är glad och lycklig för mitt eget himmelrike, önskar att alla fick ha det så!
En liten stillsam reflexion så här på eftermiddagen från mig!

Här hos mig är det fortfarande grått och regnigt - bara kring +5 grader! Riktigt hundväder ... inte ens dom vill gå ut!

Men jag vill ändå önska alla en Trevlig Helg!

Inga kommentarer: