Här regerar Jag!

Här regerar Jag!

fredag, juni 29, 2007

Lyssnar du på skvaller?


Lyssnar du på skvaller eller förmedlar du kanske själv skvaller? Samvetsfråga det här … visst - alla förmedlar nog någon gång nåt skvaller antar jag - annars är man nog inte helt ärlig om man inte erkänner det! Men det finns människor som lever på och av skvaller, som bara sysslar med skvaller och aldrig tar reda på sanningshalten i det dom pratar om, innan dom för det vidare till nästa, som för det vidare till nästa osv. Tänker dom här människorna inte på vad som faktiskt kan förorsakas av skvallret dom sprider - att människor mår dåligt av det … för skvaller är ju som bekant inte alltid sant! Eller hur gott folk! Vad är det som gör att skvaller är så intressant, att säga och att lyssna på. Då blir våra mänskliga öron som tefat och vi lyssnar och lyssnar som aldrig förr! Och tänker ni så här någon gång när ni lyssnar på någon som förmedlar nåt skvaller till er, att kanske den här personen också skvallrar om just er och bakom eran rygg!!! För vad är det som säger att just du och du - går säker för skvaller! Jag tycker man inte skall föra vidare nåt man hört - inte förrän man verkligen vet att det är sant i så fall! Och varför skall man föra nåt vidare förresten … jag gillar verkligen inte skvallriga människor, som håller reda på andra i tid och otid och pratar om det, skaffa er ett eget och intressant liv och lev inte genom andra ditt liv!

Inga kommentarer: