Här regerar Jag!

Här regerar Jag!

söndag, maj 13, 2007

Schlageryra och besvikelse


Fy vilka dåliga låtar i årets version av denna tävling! Det är nästan så man skäms som åskådare.
Dom jag själv tyckte var bäst var dessa: Finland, Vitryssland, Ryssland och så förstås vårat eget bidrag - The Ark!
Men hur kan alla länder rösta på Serbien???? Jag minns inte ens en gång hur låten var … och en vinnande låt skall man väl kunna nynna och minnas nåt av, eller vad säger ni?
Och bara östländer i topp, dom röstar BARA på varandra, men det är väl klart, det gör väl vi också - dom nordiska länderna menar jag. Man förstår väl sig på varandras musik antar jag och har liknande smak.
Ukrainas låt, silverroboten som sjöng, den gick tydligen hem också hos länderna. Är det inte klass och bra texter man gillar när man röstar på en låt, det är ju liksom inte en tävling på bästa låten nu för tiden, tycker jag. Utan mera en clowntävling … utan handling på låten och mest utspökade varelser på scenen som går hem.
Jag var skitförbannad och besviken efter tävlingen måste jag säga! Urdåligt och jag tycker Sverige skall bojkotta denna tävling - det kostar bara en massa onödiga pengar. Och nästa år måste vi kvala också och inte var det The Arks fel - även om det var dom som framförde Sveriges bidrag i år. Nä det är ju länderna som röstar som inte begriper sig på musik!! Jag läste just i Aftonbladet om att läsarna tycker att öst skall tävla mot väst nästa gång - låter som ett bra koncept - men då vinner öst ändå!!

Inga kommentarer: